شنبه، 8 اردیبهشت 1403

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی:

بهای سوءمدیریت و ناتوانی سازمان‌های بیمه‌گر از جیب پزشکان پرداخت می‌شود

  • 05 دی 1402
  • 09:53
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
بهای سوءمدیریت و ناتوانی سازمان‌های بیمه‌گر از جیب پزشکان پرداخت می‌شود
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم عقد قرار داد برخي از پزشكان با بیمه ها ؛ گفت: قرارداد ترکمنچای شایسته و بایسته عضو سازمان نظام پزشکی نیست، این قرارداد باید دو طرفه باشد. تدوین قرارداد و ناظريت بر آن نيز باید با سازمان نظام پزشکی باشد و نبايد انتظار داشته باشيم قرارداد كاملا یک طرفه و به نفع بیمه ها توسط پزشكان امضا شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر یوسف کاظمی با اشاره به برخی سوءمدیریت ها در سازمان های بیمه گر و انتصابات اتوبوسی در آنها ، اظهار داشت: ما محکوم و موظف و مکلف نیستیم که ورشکستگی بیمه ها را بواسطه برخی سوءمدیریت ها از جیب جامعه پزشكي بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به مالیات پزشکان افزود: در بحث مالیات ما به اجرای قانون احترام می گذاریم ولی انتظار داریم که در اخذ مالیات ، تبعيض سختگيرانه اي را صرف جامعه پزشکی معطوف نكنند. 

دکتر کاظمی در رابطه با لزوم وضع قوانين جديد و اصلاح برخي از مواد قانوني، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم پزشکان می خواهند خدمات با کیفیت به مردم ارائه شود، عنوان کرد:حلقه مشترک بحث اين دو طيف ، افزايش كيفيت خدمات مي باشد و لازمه آن ،تدوین قوانین مناسب و متناسب براي انجام خدمات با كيفيت است كه متأسفانه اين مورد انجام نشده است .

وی درباره تعرفه خدمات گلوبال نیز گفت: باید شرایط اقتصادی با ثباتی داشته باشیم که این گلوبال اعمال شود.

دکتر کاظمی همچنین درباره رعایت شان جامعه پزشکی در رسانه ملی و پرهيز از نمايش برخي برنامه هاي پزشك ستيزانه از سوي افرادي مشخص ، عنوان کرد: متاسفانه برخی از هنرمندان در خانه های شان گل های آفتاب گردان دارند و خواه یا ناخواه منش شان به سمت گل آفتابگردان سوق پیدا می کند. 

وی  در مورد تعرفه های خدمات درمانی و تشخیصی نیز گفت :با یک نگرش پوپولیستی تعرفه گذاری خدمات پزشکی را از سازمان نظام پزشکی گرفتند و قانون بسیار نامتناسب و نامناسبی را تدوین کردند ولی التزام  به انجام همان قانون خودشان را نيز ندارند و اینکه باید قیمت تمام شده را لحاظ کنند که نمی کنند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در ادامه صحبت هایش با ناچیز خواندن تعرفه های پزشکی، آن را با هزینه 450 هزار تومانی کاشت ناخن و دستمزد 400 هزار تومانی جراحي پروتز زانو  مقایسه کرد و گفت: تعرفه گذاری یعنی اعمال قیمت تمام شده خدمات که البته نه با سوء مدیریت سهوی بلکه با سوء مدیریت عمدی قیمت واقعی خدمات را در تعرفه ها اعمال نمی کنند.

وی با بیان اینکه يكي از مولفه هاي تقوا همان اخلاق مداری و معرفت است،گفت: برخی از تریبون ها به ناحق در اين چندسال کرامت و منزلت پزشکی را مورد خدشه قرار داده اند به عنوان نمونه فردی که سال ها جامعه پزشکی را در تريبون هاي رسمي و ملي ، به ناحق و با ادبيات پوپوليستي مورد هجمه قرار می داد چند وقت پيش در کشور کانادا رویت شد و گزارش مربوطه اش را ديديد كه چگونه اعلام برائت مي كرد و حتي در مورد كشتار مظلومانه مردم فلسطين سكوت كرد، ما از تریبون داری كه به ایشان تریبون داد گلایه داريم.

دکتر کاظمی با اشاره به اينكه افزایش تعرفه ها نباید از جیب مردم پرداخت شود، افزود: کعبه آمال پزشک این است که رابطه مالی اش با بیمار قطع شود.  بیمه های پایه و تکمیلی همه حق بیمه شان را از بيمه شده هايشان می گیرند ولی متاسفانه در انجام تعهدات و پرداختی های شان کم کاری می کنند. بنابراین منظور از افزایش تعرفه افزایش سهم پرداختی بیمه ها است.

فریبا خان احمدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.